Boek Recensie: Verschijning (Joany de Vries)

Auteur: Joany de Vries
Nederlands – Paperback
304 pagina’s |Uitgever: Q| november 2018

ISBN13: 9789021415796

Samenvatting:

Jeanne Weeber is de dochter van “s werelds populairste Youtube-ghosthunter. Met een team bestaande uit Jeanne, haar vader Howard, zijn rechterhand Nick, en clown / cameraman Mirza reizen ze van hot naar her om spooklocaties te onderzoeken. Meestal blijkt er niets bovennatuurlijks aan de hand te zijn; maar aangezien spoken goed zijn voor toerisme, zijn Howard en zijn team tegen een vergoeding wel bereid om wat bewijsmateriaal te fabriceren.

Leeservaring:

De Verschijning is een heerlijk boek dat lekker wegleest. Een boek over een meisje dat opgroeit bij een groep YouTube Ghost Hunters. De grootste vraag in haar hoofd is wie haar moeder is. Als zij de kans krijgt om naar Nederland af te reizen doet zij dit. Niet wetende dat haar wereld totaal op zijn kop wordt gezet. Haar leven en haar wereld zal nooit meer hetzelfde zijn.

Het verhaal is erg eigentijds en maak veel knipogen naar de hedendaagse populaire cultuur. Ook zal de echte Brabander de mythes en legendes kennen. Het verhaal zelf kent een leuke opbouw. Net als in haar debuut de Legende van Agataris weet Joany een bijzondere wereld te creëren. Joany is een fantasierijke auteur die hopelijk nog veel meer van zichzelf laat horen.

Van dit boek heb ik ook de presentatie mee mogen maken. Een gezellig en intieme bijeenkomst in het centrum van het mooie Eindhoven. Hier heb ik de auteur ook nog even kunnen spreken. Haar grootste fan stond vooraan, haar zoontje Noud vond het allemaal wel leuk. Het boek zelf is groot genoeg qua inhoud, daarbij is het boek ook nog erg mooi gegeven vooral de voorkant. Ga vooral door Topper.

kleine foto impressie boekpresentatie:

Mijn favoriete zin in het boek:

One thought on “Boek Recensie: Verschijning (Joany de Vries)”