
Vroeger stond reclame alleen in de krant of op tv tijdens de reclame blokken. Het negeren van deze manier van manipuleren was beperkt. Tegenwoordig kun je geen scheet laten of krijg je wel een persoonlijk op jou gerichte advertentie onder je neus.
Tegenwoordig kan je het zo gek nog niet of je word geconfronteerd met opdringerige reclame. Een gratis spelletje??? Nee hoor vol reclame. Een film op tv van 90 minuten duurt ineens dubbel zo lang door reclame. Je zit in de bioscoop waar begint de voorstelling mee? Nou? Je raad het al reclame. Je zit lekker te surfen op het net en krijgt nog meer pop ups dan een bokser klappen krijgt tijdens de wedstrijd. Zelfs als je online ben wezen shoppen weten ze op social media meteen wat je heb bekeken. Maar als klap op de vuurpijl is toch wel dat als je jezelf voor dit virus beschermd door een adblocker te gebruiken da weren sommige sites je gewoon. Legale cyberstalking.
Zelf bij het kijken van Youtube en zelfs op instagram komt reclame nog meer voorbij dan ja hart kan kloppen. Erg irritant allemaal. Nu snap ik dat in veel gevallen dat veel mensen afhankelijk zijn van reclame om geld te zien. Hopenlijk kunnen we weer terug naar een tijd waarin een product zichzelf verkoopt door dat het goed en duurzaam is niet omdat het een gelikte campagne achter zich heeft.
One response to “Mens of Consumens: Revisited: Het virus dat reclame heet”
[…] Mens of Consumens: Het virus dat reclame heet […]
LikeLike